Diversity management implies a systematic and planned commitment of the Institute to attracting and retaining employees with different profiles and […]
Diversity management implies a systematic and planned commitment of the Institute to attracting and retaining employees with different profiles and […]
Piše: Katarina Plećaš ANO d.o.o, kompanija za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju potpisala Povelju o raznolikosti Hrvatska Potpisivanjem Povelje […]
Povodom Međunarodnog dana žena, 8. ožujka 2021. godine, u organizaciji HR PSOR-a, Savez za rodnu ravnopravnost je održao Forum na […]
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana žena, 8. ožujka, 2021. godine se održat će se FORUM SAVEZA ZA RODNU RAVNOPRAVNOST Organizator: HR […]
Savez za rodnu ravnopravnost, kojeg su prošle godine osnovale kompanije AstraZeneca, Atlantic Grupa, Coca-Cola HBC Hrvatska, IKEA Hrvatska i Tele2 […]
"KONTIUNIRANO TEŽIMO KA VEĆOJ RAZNOLIKOSTI, NE SAMO U NAŠEM VODSTVU, VEĆ U CIJELOJ NAŠOJ BAZI ZAPOSLENIKA"
Mi u AstraZeneci vjerujemo da farmaceutska industrija mora biti aktivan partner u pronalaženju rješenja za podršku održivosti zdravstvenih sustava, pristupu zdravstvenoj zaštiti, zaštiti okoliša te biti vodeći u održavanju etičnosti i transparentnosti. Promicanjem inkluzivnog ponašanja možemo maksimalno iskoristiti svoj kolektivni potencijal i osigurati da se različita razmišljanja i perspektive udruže. Uključenost i raznolikost temeljni su za uspjeh naše tvrtke, jer inovacija zahtijeva poduzetne ideje koje mogu doći samo od raznolike radne snage, koja je ohrabrena i osposobljena za izazov konvencionalnom razmišljanju.
U 2019. NA VODEĆIM POZICIJAMA U KOMPANIJI BILO JE 44,6% ŽENA, A UKUPNO GLOBALNO ŽENE ČINE 50.1% NAŠE RADNE SNAGE
Kontinuirani razvoj žena i porasta zastupljenosti žena na vodećim pozicijama u kontinuiranom nam je fokusu. Ponosni smo što smo imenovani sa 230 globalnih kompanija u Bloomberg indeksu rodne ravnopravnosti za 2019. za svoje napore i inicijative usmjerene na unapređenje rodne ravnopravnosti na radnom mjestu, kao jedina farmaceutska kompanija, s najboljim rezultatima i ocjenama u svim kategorijama indeksa, uključujući rodnu različitost u izvršnom odboru, višem menadžmentu, te u svim ostalim grupama naših zaposlenika. AstraZeneca je prepoznata na Forbesovoj listi najboljih poslodavaca za različitost 2019. i 2020. godine. Ankete naših zaposlenika (Pulse) pokazuju da 94% zaposlenih razumije naše vrijednosti uključivanja i različitosti, 89% vjeruje u njih, a 83% bi preporučili AstraZenecu kao sjajno mjesto rad - sve statistike koje nas svrstavaju među vodeće svjetske tvrtke i u kategorijama uključenosti i različitosti. Naš globalni program „Žene lideri“ ima za cilj potaknuti veći broj žena prema upravljačkim pozicijama - do kraja 2018. otprilike 600 žena završilo je ovaj program, a prema povratnim informacijama, 55% njih su napredovale ili su identificirane za buduću promociju. Razvili smo mreže žena u većini zemalja, te mentorske programe kroz koje žene na višim pozicijama pomažu kolegicama na razvojnom putu. Imamo implementirane Globalne standarde za uključivanje i različitost, sprečavanje seksualnog uznemiravanja i maltretiranja.
"CIJENIMO TALENTE I VJEŠTINE NAŠIH ZAPOSLENIKA, A NAŠA PRISTUP PREMA ZAPOSLENICIMA PODRŽAVA NAŠU STRATEŠKU ODREDNICU – BITI „GREAT PLACE TO WORK“"
AstraZeneca Hrvatska omogućuje svim zaposlenicima ravnotežu poslovnog i privatnog života u skladu s globalnom strategijom tvrtke. Zastupljenost žena među zaposlenicima u Hrvatskoj je 73%, a na menadžerskim pozicijama 78%. U zakonskim okvirima omogućujemo dodatne olakšice svim zaposlenicima, uz „obiteljske“ naknade i slobodne dane u prilikama rođenja djeteta, slobodan dan roditeljima djece starosne dobi do 15 godina za prvi dan vrtića i škole. Također pružamo i dodatne naknade za djecu povodom božićnih blagdana, pri čemu organiziramo i zajedničko vrijeme za roditelje i djecu uz kreativnu radionicu i predstavu.
Mi u Tele2 vjerujemo da raznolika i dinamična organizacija omogućava maksimalizaciju poslovnog potencijala i postizanje vrhunskih rezultata. Prilikom regrutacije novih i promoviranja postojećih zaposlenika rukovodimo se individualnim kompetencijama vodeći računa i o rodnoj ravnopravnosti. To potvrđuje i činjenica da imamo rodno uravnotežene timove na svim razinama. Želja nam je podići svijesti o važnosti rodne ravnopravnosti na radnom mjestu, te smo se priključili Savezu za rodnu ravnopravnost kako bismo svojim primjerom pokazali koliko je rodna ravnopravnost povezana sa uspjehom kompanije.
Tele2 snažno promiče jednake mogućnosti za sve što utječe i na rodnu ravnopravnost. Financijska podrška prilikom rođenja djeteta (i ocu i majci), poticanje korištenja roditeljskog dopusta kod očeva, osiguravanje dodatne financijske pomoći tijekom roditeljskog dopusta, naknada zaposlenicima koji iz zdravstvenih razloga moraju aktivirati dugotrajno bolovanje (primjerice kolegicama koje moraju 'čuvati' trudnoću), poticanje rodne ravnopravnosti prilikom regrutiranja novih i promoviranja postojećih zaposlenika samo su neke od mjera koje dugoročno provodimo kako bismo održali rodno ravnopravne timove na svim razinama u kompaniji. Tijekom 2019. godine smo uveli mogućnosti rada od kuće do najviše četiri dana mjesečno čime smo, pružajući jednake mogućnosti svima, dodatno olakšali ravnotežu privatnog života sa poslovnim obvezama.
Naša analiza pokazuje da kolegice i kolege podjednako koriste mogućnost rada od kuće, a rast zadovoljstva zaposlenika od čak 6 bodova u području usklađivanja poslovnih i privatnih obaveza nam govori da su zaposlenici iznimno dobro prihvatili tu mjeru.
RAZLOZI IMPLEMENTACIJE AKTIVNOSTI NA TEMU RODNE RAVNOPRAVNOSTI
Ravnopravnost je ljudsko pravo koje donosi napredak cijelom društvu, a dokazano ima i poslovnog smisla. Mnogo je puta već pokazano kako tvrtke koje zapošljavaju rodno ujednačene timove imaju bolje poslovne rezultate. Kreativnije su, inovativnije i brže se razvijaju. Žene i muškarci na različit način doprinose poslovanju i pokazuju drugačije vještine vođenja. Te se vještine međusobno nadopunjuju i doprinose uspjehu tvrtke. Ipak, naši napori sežu mnogo dalje od samih brojki. Naš je fokus na stvaranju istinski uključivih radnih okruženja gdje su žene i muškarci cijenjeni zbog svojih jedinstvenih doprinosa i gdje imaju priliku utjecati na kulturu organizacije, svatko na svoj način. U konačnici, privlačenjem zaposlenika različitih profila odražavamo i raznolikost koja se nalazi oko nas – što nam pomaže da bolje razumijemo svoje kupce.
AKTIVNOSTI U CILJU OSTVARENJA POSLOVNIH POLITIKA USMJERENIH RODNOJ RAVNOPRAVNOSTI
Raduje nas što u tvrtki IKEA Hrvatska trenutačno imamo gotovo 50 % zaposlenih žena u robnoj kući IKEA Zagreb, te je više od 40 % žena na upravljačkim pozicijama.
Na globalnoj razini smo se obvezali da ćemo postići rodnu ujednačenost (50/50 %) na svim razinama vodstva, funkcija i pozicija.
U tvrtki IKEA Hrvatska krajem 2018. godine uveli smo dodatnih mjesec dana plaćenog dopusta za tate koji mogu provesti sa svojom bebom čim se njihove partnerice vrate na posao. Cilj nam je pomoći obiteljima da se lakše prilagode novonastalim okolnostima i ohrabriti muškarce da preuzmu još aktivnije uloge u odgoju djece.
Ove godine odlazimo i korak dalje, pa ćemo svim roditeljima koji su koristili roditeljski dopust omogućiti da prvih mjesec dana po povratku na radno mjesto rade samo pola ranog vremena, a bit će im plaćeno kao da su radili puno radno vrijeme.
ŠTO JE KOMPANIJA PRIMIJETILA / OSTVARILA NAKON IMPLEMENTACIJE AKTIVNOSTI?
Od prvog dana poslovanja tvrtke IKEA Hrvatska bilo nam je iznimno važno ostvariti i osjećaj zajedništva s našim kolegama, odnosnim svima zaposlenicima u tvrtki. Smatramo da smo u tome uspjeli jer se prema internim anketama o zadovoljstvu zaposlenika od njih deset čak devet izjasnilo kako su iznimno ponosni što rade za tvrtku IKEA. Još više – čak 91 % zaposlenika – izjavilo je kako su ponosni zbog načina na koji IKEA integrira održivost u sve ono što čini, a pod time su mislili i na ostvarenu rodnu ujednačenost u tvrtki.
Veseli nas i što su naši sugrađani pozitivno ocijenili naše napore na području rodne ravnopravnosti te je čak 8 od 10 njih koji su primijetili našu kampanju, izjavilo kako je imala pozitivan utjecaj na percepciju o tvrtki IKEA.
RAVNO JE PRAVNO
U Atlantic Grupi s posebnom pažnjom tretiramo različitost, kao jedan od temeljnih principa na kojima gradimo uspjeh i napredak. Otvorenost je jedna od četiri kompanijske vrijednosti, a naša people strategija ističe izgradnju odnosa sa zaposlenicima/cama kao pojedincima kojima se pružaju prilike za rast i razvoj. Iako u prvom redu vodimo računa o kompetencijama koje treba sustav i individualnim potrebama zaposlenika, svjesni smo i potrebe da kroz naše politike promatramo i određene grupe kako bismo osigurali jednakopravnost. Iako se o rodnoj ravnopravnosti danas sve više govori, potrebno je još više činiti kako bi se dokinule razlike utemeljene jedino u rodnim stereotipima i predrasudama.
UGODNO S KORISNIM
Rodna diskriminacija u suvremenom svijetu najčešće se provodi soft tehnikama. Zato smo uveli soft alate kojima želimo dodatno osnažiti žene u poslovnom okruženju. U aktivnostima za razvoj karijere u sustavu, ženama se sugeriraju networking aktivnosti za koje se „tradicionalno“ smatra kako nemaju interesa ili vremena, a izrazito su korisne u napredovanju. Žene u Atlanticu su pokazale značajan interes za umrežavanje rušeći barijere od predrasuda. Kao dodatni alat u dokidanju različitih stereotipa i predrasuda uveli smo edukacije koje pomažu u njihovu osvještavanju. Nastavljamo naše politike osnaživanja žena u nadolazećem vremenu vodeći računa o rodnoj ravnoteži kod zapošljavanja, posebno kod promocije u menadžment. Već je, naime, samo naša redovna praksa nagrađivanja kompetencija i rezultata pokazala kako žene postižu zavidan uspjeh i u tradicionalno „muškim“ profesijama kao što su logistika, prodaja i distribucija. Najveće je koristi od njihove promocije imala kompanija, ohrabrujući nas dodatno da nastavimo ne samo s dobrom egalitarnom praksom, nego i s poticanjem raznovrsnosti. Ne samo zato jer je dobro za posao, nego prije svega zato što je ispravno.